احمدی، بابک. (1370). ساختار و تأویل متن: شالودهشکنی و هرمنوتیک. ج2. تهران: مرکز.
آسون لوران، پل. (1399). لکان؛ ترجمۀ مرضیه خزائی و مهرگان نظامیزاده. تهران: ثالث.
بیلی، لیونل. (1399). لکان: راهنمایی برای مبتدیان؛ ترجمۀ رضا سویزی و تورج بنیرستم. تهران: گستره.
پیروزان، علی. (1400). سواد دانشگاهی و دانشگاه ایرانی؛ چ1. تهران: مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
تربتی، سروناز. (1395). «بررسی ارتباط نگاهمحور در فیسبوک: برساخت فانتزی و گفتمان. هیستریک(با رویکرد لکان)». فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 2(8): 40-1.
تربتی، سروناز. (1396). «برساخت فانتزی و تحلیل سوژۀ هیستریک در گفتمان هیستریک با تأکید بر ابژۀ نگاه خیره». دوفصلنامۀ فلسفی شناخت، 1(77): 70-39.
تربتی، سروناز. (1399). «واکاوی ارتباطات میانفردی با تأکید بر سوژهی خطخوردهی لکان (موردمطالعه: تحلیل روابط میان فردی در فیلم سینمایی برادرم خسرو)». فصلنامۀ مطالعات رسانههای نوین، 6(22): 318-285.
تیلور، استفنی. (1397). تحلیل گفتمان چیست؟؛ ترجمۀ عرفان رجبی و پدرام منیعی، چ1. تهران: نشرنویسه پارسی.
رسولی، محمدرضا و نعمتاللهی، پویا. (1400). نظریۀ گفتمان: از ساختارگرایی تا پساساختارگرایی؛ چ1. تهران: لوگوس.
سهرابی، محمد. (1389). سکتۀ قبلی؛ چ1، تهران: نیستان.
عرفانمنش، ایمان و صادقی فسایی، سهیلا. (1395). «بازنمایی و تحلیل گفتمان انتقادی- لاکانی الگوی خانوادۀ داعش در فضای مجازی» مطالعات فرهنگ- ارتباطات، 17، (35): 51-33.
فینک، بروس. (1397). سوژۀ لاکانی: بین زبان و ژوئیسانس؛ ترجمۀ محمدعلی جعفری، تهران: ققنوس.
مرعشی، نسیم. (1393). پاییز فصل آخر سال است؛ چ1، تهران: چشمه.
مستور، مصطفی. (1396). زیر نور کم؛ چ3، تهران: چشمه.
موللی، کرامت. (1383). مبانی روانکاوی فروید- لکان؛ تهران: نی.
میشل راباته، ژان. (1383). پیشدرآمدی بر لکان. ترجمۀ فتاح حیدری، ارغنون،(22): 228- 193.
نصرتنژاد، وحید. (1398). من کیست؟ تو چه میخواهی؟: روانپریشی از منظر ژاک لکان؛ چ1، تهران: سیب سرخ.
وقفیپور، شهریار. (1398). ایده روانکاوی: مقدمهای بر ساختارهای روانی(رواننژندی، انحراف، روانپریشی)؛ چ3. تهران: سیب سرخ.
وودز، نیکلا. (1396). تحلیل گفتمان: راهنمایی کاربردی برای تحلیل گفتمان؛ ترجمۀ سیدمحمدباقر برقعی، مریم نخعی و آمنه عربزاده، چ1. تهران: نشرنویسه پارسی.
هاتفی، محمد. (1399). عبور از گفتمان؛ چ1. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.