بندک، موسی؛ ملکی، حسن؛ عباسپور، عباس؛ ابراهیمیقوام، صغری. (1393). «بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر خلاقیت دانش آموزان»، نشریۀ ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 4 (1)، 200- 189.
چناری، گلنار؛ نجفی، حسین. (1394). «مطالعۀ تأثیر آموزش تفکّر انتقادی و حل مسأله بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان»، کنفرانس بینالمللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی، مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما.
رحیمزادهکلاله، المیرا؛ خانیکی، الهه. (1398). آموزش مهارتهای زندگی برای کودکان و نوجوانان در مدارس، شرکت تعاونی خدمات نشر سرمشق.
رضوانی، رضا؛ امیری، طیبه. (1392). «تحلیل محتوای کتاب زبان انگلیسی منتخب دانشگاهی از نطر توجه به هوشهای چندگانه» فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(4)، 165- 152.
ریگینژاد شورکی، کریم؛ ریگی، خداداد؛ رخشایی مهر، مصطفی. (1402). «تأثیر آموزش مجازی به عنوان عنصر کمکی آموزش ابتدایی در بستر شبکههای اجتماعی داخلی» هشتمین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزۀ علوم تربیتی و روانشناسی ایران، 8(1)، 125 – 105.
خادمیاشکذری، ملوک؛ پیرفیروزجایی، فاطمه. (1401). «تحلیل محتوای کتابهای فارسی دورۀ ابتدایی براساس مؤلفههای مهارتهای زندگی»، چهارمین همایش ملی پژوهشهای حرفهای در روانشناسی و مشاوره از نگاه معلم، 4(1)، 85 – 67.
عادل، آذر.(1380). بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش داده ها در تحلیل محتوی. علوم انسانی الزهرا. 18(38 – 37)، 1-18.
عظیمی، محمد؛ ادیب، یوسف و مطلبی، حسین (1396). «مطابقت برنامۀ درسی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در کتابهای درسی پایۀ ششم ابتدایی براساس مفروضههای نظام سلامت»، مجلۀ دانشکدۀ انستیتو تحقیقات بهداشتی، 5(1)، 96- 83.
کریمی، ابوبکر. (1402). «تحلیل و ارزیابی تعدادی از کتابهای درسی دورة ابتدایی از نظر میزان توجه به آموزش مهارتهای زندگی با تأکید بر مهارتهای ارتباطی و مقابلهای سازگارانه»، مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 12(2)، 624- 587.
میرزایی، آسیه. (1401). هر مهارت یک بازی جادویی، تهران: انتشارات اهل سخن.
مصطفایی، علی. (1397). مهارتهای زندگی و فنون آموزش آن، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
نورالهدزفولی، محمدحسین.(1402). تکنیکهای نوین حل مسأله و تصمیمگیری، تهران: مؤسسۀ فرهنگی هنری دیباگران.
نعیم، مهدی؛ رضایی شریف، علی(1395). «اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر سازگاری زناشویی و کاهش خشونت خانگی علیه زنان»، دو ماهنامۀ روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 3(2)، 32- 21.